otrdiena, 2013. gada 19. februāris

par un ap filmiņām


visi mani draugi un paziņas zina, ka esmu filmu mīle, ak, kas par vārdu:) Bet nudien labas filmas mēdzu skatities daudz un ar to skatīšanos aizraut arī citus. Liela daļa cilvēku neskatās filmas, jo viņiem nav laika meklēt labus saturiskus un vērtīgus kino gabalus. Piedāvāto filmu ir tik daudz un es teiktu, ka 70% ir kaut kas nebaudāms, briesmīgs vai dvēseli kropļojošs (zem pēdējā vārda domāju kino ar zemām morālām vērtībām). Uzreiz brīdinu- es neskatos smagas filmas, lai cik augsts būtu to mākslinieciskais vai pat dvēseliskais novērtējums.
Ko es saucu par smagu filmu? Un kāpēc es tās neskatos? Pēdējā laikā esmu izlasījusi gana daudz labu grāmatu, kur atkārtojas doma- sevi pasargāt no ziņām (vai tās būtu dokumentālas, TV vakara kanālā pārraidītas vai mākslas filmā ietērptas), kas liek dvēselei piedzīvot šausmas, sāpes, pārlieku ciešu līdzjūtību bez spējas tur kaut ko mainīt, nespēj ļaut prātam šo informāciju "mierā". Man, kā mākslinieciskai būtnei, kas ļoti emocionāli izdzīvo savu pašas dzīvi, šāda papildus "bagāža" nav nepieciešama, pie kam, ja cilvēks iet cauri atveseļošanās posmam savā dzīvē, viņam šādas emocijas ir pat tabu.
Tas gan nenozīmē, ka nevar atrast jēgpilnas un skaistas filmas. Taču tās atrast- prasa laiku! Daudz laika. Tamdēļ laiku pa laikam padalīšos ar kādiem senākiem vai jaunākiem atradumiem, cerot, ka kādam tas noderēs. Un jā, mūsu septiņgadniece arī mīl filmas, un ne jau tikai bērnu, tāpēc īpaši piedomāšu par filmām, kuras skatities kopā ar bērniem, tā lai interesanti ir visiem:) Mēģināju izvēlēties ne tik zināmas filmas, lai gan dažas, protams, tādas tomēr ir un pēc iespējas dažādākas:)
Uzspiežot uz filmas nosaukuma, tā aizvedīs uz treileri youtubē:)

Filma visai ģimenei La Nouvelle Guerre des boutons

 Pogu karš ( bērniem no apm 6 gadu vecuma, bet viss atkarīgs no bērna:)
Burvīgs franču kino. Par divām zēnu komandām, kas cīnās par vienām interesēm mazā Francijas ciematiņā. Par draudzību, nodevību, drosmi, mīlestību, un tas viss, kad apkārt karš.

Filma, kuru var skatīties kopā arī ar lielākiem bērniem, bet vairāk domāta pieaugušajiem 

We bought zoo

Man ļoti patika un aizkustināja. Fantastiskā mūzika vienkārši caurstrāvo šīs filmas mazliet skumjo noti, jo ģimene pavisam nesen zaudējusi māmiņu, un tētis, kurš palicis viens ar 14 gadīgo dēlu un 7 gadīgo meitiņu, meklējot pārmaiņas dzīvē- nopērk...zoodārzu.

Filma jau laikam vairāk meitenēm:) The magic of ordinary days

"Vienkāršo dienu burvība"

Sākšu ar to,ka nevarēju atrast treileri šai filmai, tāpēc izlīdzējos ar kaut kādu citu klipiņu. Filma ir par...mīlestību. Par vārdos neizmērojami lielu cieņu, pazemību un spēju pieņemt dzīvi tādu, kāda tā ir kļuvusi mūsu vai ne mūsu vainas dēļ.

Īpašs kino I am David

Filmas galvenais varonis ir 12 gadīgs zēns, kuram izdodas izkļūt no koncentrācijas nometnes, lai ceļotu cauri daudzām valstīm un uzmeklētu savu māmiņu, kura nemaz nezin, ka viņas dēls ir izdzīvojis. Neskatoties uz to, ka filmā ir arī daži ļoti skumji skati no zēna atmiņām par koncentrācijas nometni, pati filma ir bezgala skaista un gaiša, cerīga. Šo filmu neesmu varējusi atrast nekur citur kā pašā youtube pa daļām.

Filma ģimenei Duma

par saikni starp cilvēku un dzīvnieku. Brīnišķīga skaista filma.

Kinofilma bērniem (es domāju vecāki arī neizbrāķēs)  Nim's Island

Forši aktieri, interesants sižetiņš:) Noskatieties kopā!

Filma visiem   Pursuit of Happiness

Varbūt šī ir viena no manām visu laiku mīļākajam filmām tieši tāpēc, ka saskatu tajā daudz līdzības ar to kā mums gājis. Bet šis biogrāfiskais stāsts ir tik iedvesmojošs, manuprāt, jebkuram:)

Burvīgs kinogabals visiem, kas mīl dzīvi! I am Sam

Manuprāt, izcila Šona Pena un Mišelas Faiferes aktierspēle, sižets dziļi aizkustinošs un reizē iedvesmojošs, ka mīlestībai nosacījumu nav.

 Vienkārši sirsnīgs gabals The magic of Belle Isle
Man vienmēr patīk filmas, kur cilvēki viens otru iedvesmo, pašiem to neapjaušot, sākt dzīvē piepildīt tās lietas, no kurām viņi jau it kā- ir atteikušies.

Viena no visu laiku gaumīgākajām komēdijām  Leap Year
Man komēdiju žanrs principā nesaista, jo mūsdienās nav daudz filmu ar saturiskiem, sirsnīgiem jokiem. Kad gribas kaut ko vieglu un jauku, šī ir īstā filma:)

Sens un labs gabals We are no angels

 "Mēs neesam eņģeļi" 

It kā naivs kino uz pirmo mirkli, bet ar diezgan dziļu vēstījumu. Aktieri jau vien ir ko vērti:)

Filma, pie kuras raud pat daži puiši.  Hatcki: A Dog's Tale

Filma, kur tiešām aizkustinošā uzticība un mīlestība, satriec līdz asarām. Filma, kas balstīta uz patiesiem  notikumiem.

Filma, kuru nevar salīdzināt ne ar ko citu. Ostrov

Šo filmu, iespējams, ne visi sapratīs un to arī nevajag. Taču daudziem cilvēkiem šī filma kļuvusi par vienu no īpašākajiem pārdzīvojumiem, kādu vien var dāvāt kino. Stāsts ir par cilvēku, kurš jaunībā lielā gļēvulībā pieļauj milzu kļūdu, pēc kuras viņš pats nokļust uz salas, kur atrodas pareizticīgo klosteris. Tur viņa dzīve mainās neticami. Maza piebilde- treileris šai filmai ir tāds pārāk drūms. Pati filma tomēr ir ar kaut ko īpašāku caurvīta.

5 komentāri:

  1. Paldies, Lauriņ, ka dalies savā kīno pieredzē! Mums tā bieži ir noderējusi! Super!

    Ketiņa

    AtbildētDzēst
  2. Paldies! Daudzas redzētas un prieks, ka gaumes sapas:)
    Man būtu ieteikums pie nosaukumiem likt arī angliski, jo bieži netulkojas tieši un tad jāmeklē, kā nu tur viņa saucas, jo mēs pārsvarā skatamies angļu valodā.

    AtbildētDzēst
  3. Paldies, dažas ir redzētas, bet pārējās- ļoti ieintriģēja. Tiešām Tu proti ieteikt, turklāt, man tas nāk īstajā brīdī!

    AtbildētDzēst
    Atbildes
    1. paldies, man prieks ,ka kādam noder. nu jau top jauns saraksts:))

      Dzēst
  4. atru dienu kļuva par cīņu, kad uzzināju par mana vīra lietu. Es nevarēju ēst, gulēt, strādāt vai kaut ko darīt, nedomājot par to. Mūsu laulība bija uz sliekšņa beidzas, es varētu justies tā. Es nolēmu izmēģināt mīlas burvestību Dr. Obodo kad es atklāju savu informāciju tiešsaistē, un es sāku gaidīt, lai redzētu rezultātus.

    Mazāk nekā vienu dienu viņš pilnīgi mainīja savu attieksmi pret mani un pārtrauca lietu tajā pašā dienā.

    Paldies tik Tik Tik Tik daudz Dr. Obodo. Tu esi pārsteidzošs!!ja jums nepieciešama palīdzība šeit
    E-pasts : templeofanswer@hotmail.co.uk
    Whatsapp: +(234) 815 542548-1

    Mrs Vanessa

    AtbildētDzēst